معلم ناهوک

معلم ناهوک
آرام و رام و راحتی آرام جان می خواهمت. صلوات بر خاتم پیامبران(ص)  
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نامهربان نامهربان من مهربان میخواهمت... و آدرس nusrat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ماه رمضان ، ماه خیر و برکت، ماه نزول رحمت، ماه میهمانی و ضیافت الهی، بار دیگر ما را به یک فضای معنوی غیرقابل وصفی می کشاند، فضایی آکنده از عشق به خدا، و دنیایی از صفا و صمیمیت که یک ماه به طول می انجامد.

رمضان، ماه روزه و ماه نهم از ماههای قمری بین شعبان و شوال است، رمضان در لغت ‏به معنای تابش گرما و شدت تابش خورشید است. بعضی گویند رمضان به معنی سنگ گرم است که از سنگ گرم، پای روندگان می‏سوزد و شاید ماخوذ از «رمض‏» باشد که به معنی سوختن است چون ماه صیام گناهان را می‏سوزاند به این خاطر، بدین اسم موسوم شده است زیرا ماه رمضان موجب سوختگی و تکلیف نفس است. اما صوم و روزه که در این ماه تکلیف شرعی مسلمانان است عبارت است از احتراز از خوردن و آشامیدن و مفطرات دیگر از طلوع صبح تا غروب.

در قرآن مجید یک بار «رمضان‏» و چهارده بار صوم و صیام و صائمین و صائمات ... آمده است.

شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن ... ماه رمضان است که در آن فرو فرستاده شد قرآن ... دستور روزه در آیه 179 سوره بقره طرح شده است: یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون.

رمضان ماه بزرگ الهی است ماهی است که ایام و لیالی آن بسیار زیبا و دلگشا می باشد و نسیم آن جان و روح را می نوازد و غرق در لذات معنوی می کند. عظمت و شرافت این ماه به گونه ای است که پیامبر اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم) و صحابه ی کرام (رضی الله عنهم اجمعین) از مدت ها قبل در انتظار آن به سر می بردند و در آستانه ورود به فضای پاک و ملکوتی اش نشاط و شوقی خاص بر آنان غلبه می کرد و خویشتن را مهیا برای درک کامل لحظات زیبا و روح افزای آن می نمودند.

اندازه بزرگتر

ماه مبارک رمضان در حقیقت یکی از نعمات بزرگ پروردگار بوده که به منظور شستشوی وجود مان از گناهان به ما اعطاء گردیده است، لذا بر همه ی ماست تا از این لحظات گرانبها و از این شانس طلایی به منظور محو نمودن اشتباهات، خطاها و گناهانی که از ما سر زده است استفاده نماییم ، و با باز گشت این ماه مبارک و پر فیض همزمان با آنکه از فواید طبی آن برخوردار می‌شویم، از فواید دنیوی و اخروی آن نیز مستفیذ گردیم. پیامبر گرامی (ص) میفرمایند: " من قام رمضان ایمانا" و احتسابا" غفر له ما تقدم من ذنبه "

 


نظرات شما عزیزان:

نرجس جلالی یزدی
ساعت0:32---27 تير 1391
سلام عزیزم

خسته نباشید.مطالبتون به نظر من عالی بود.

من نرجس جلالی هستم 59 سالمه و مدت هاست که شاعر هستم.

خوشحال میشم به وب بنده بیایید و نظرتون رو راجع به اشعارم بفرمایید.

سپاسگزارم از مطالب ارزشمندتون .

براتون آرزوی موفقیت در تمامی مراحل و عرصه های زندگی رو دارم.

ممنونم عزیزم


پاسخ:علیک سلا خانم جلالی نظر لطف شماست که از وب من دیدن کردید. چشم حتما از مطالبتون دیدن خواهم کرد. موفق باشی عزیزم


زهره صادقی
ساعت0:32---27 تير 1391
با سلام

بی نظیر بود.بدون اغراق خیلی عالی بود

من صادقی هستم مدیر گالری نقاشی نگارین خوشحال میشم به گالری کوچک من (که فقط یک سری از کارهام هستن) سری بزنید و دیدن بفرمایید.

اگر تشریف بیارید و نظر ارزشمندتون رو برام بگذارید بسیار خوشحالم خواهید کرد...

سپاس گزارم بابت مطالب ناب و عالی تان .

توفیق رفیق راهتان باد




پاسخ:علیک سلام لطف دارید خانم صادقی چشم حتما از گالری شما دیدن خواهم کرد.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 26 تير 1391برچسب:, ] [ 23:25 ] [ محمد نصرت ]
درباره وبلاگ

ماییم و نوای بی نوایی بسم اله اگر حریف مایی
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 181
بازدید کل : 79019
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 41
تعداد آنلاین : 1